Logopedia
i Neurologopedia
Nasze specjalizacje
Kompleksowa terapia i pomoc dla dzieci z zaburzeniami mowy, wadami wymowy oraz trudnościami czytania i pisania. Oferujemy:
- Terapię dzieci i młodzieży z trudnościami mowy i wadami wymowy,
- Terapię dzieci z zaburzeniami komunikacji związanymi z uszkodzeniami i dysfunkcjami układu nerwowego.
- Terapię dzieci z zaburzeniami słuchu centralnego oraz pomoc logopedyczną przy różnych problemach mowy.
Nasza oferta obejmuje:
- Wczesną interwencję logopedyczną,
- Diagnozę neurologopedyczną od prenatalnego okresu do 12. miesiąca życia,
- Pomoc dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy,
- Terapię logopedyczną dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
- Terapię dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera,
- Pomoc przy dyzartrii i afazji dziecięcej,
- Terapię dzieci z zaburzeniami mowy związanymi z zespołami genetycznymi,
- Diagnozę i terapię jąkania oraz innych zaburzeń płynności mówienia u dzieci.
Metoda Reggio
Najważniejsze założenia metody:
- Dziecko jest budowniczym własnej rzeczywistości i rozwoju. Uczy się przez doświadczenia, znajduje radość w tym co robi.
- Piękne otoczenie prowokuje dziecko do myślenia, jest drugim nauczycielem
- Zaciekawienie dziecka określonym tematem przeradza się w realizację projektu, a aktywność z tym związana wymaga czasu i przestrzeni.
- Dziecko najlepiej się rozwija przez współpracę, edukacja powinna przebiegać w grupie dzieci z dorosłymi, nie indywidualnie, pomaga to w rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji, wprowadzaniu innowacji.
- Dziecko ma „sto języków”, czyli komunikuje się poprzez słowa, ruch, rysunek, konstrukcje, collage, muzykę na wiele różnych sposobów, aby wyrazić swoją wiedzę i przeżycia, natomiast wytwór powinien być doceniony przez uwagę dorosłego. Otoczenie „prowokuje do myślenia” i obfituje w materiały zachęcające do różnorodnej aktywności.
Zajęcia indywidualne i grupowe
Zajęcia grupowe dla dzieci od 2 roku życia. Wg koncepcji Reggio Emilia, dziecko najlepiej się rozwija przez współpracę, edukacja powinna przebiegać w grupie dzieci z dorosłymi, nie indywidualnie, pomaga to w rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji, wprowadzaniu innowacji.
Praca z niemowlętami
Idea wczesnej interwencji logopedycznej jest jedna :„Od pierwszych chwil życia dbamy o przyszłą mowę”. Mówienie jest sprawnością, której trzeba się uczyć, tak jak wszelkich innych sprawności. Jest to możliwe dzięki sukcesywnemu dojrzewaniu różnych organów mowy.
Praca z dorosłymi
Praca z dorosłymi z uwzględnieniem profilaktyki prawidłowej mowy w stosunku do przewidywania podjęcia w przyszłości kierunku studiów i pracy zawodowej. Estetyka mowy, prowadzenie ćwiczeń dających lepszy start w dorosłe życie zawodowe.
Elektrostymulacja w logopedii
Elektrostymulacja to jedna z metod stosowana w logopedii i przeznaczona dla osób, u których występują dysfunkcje aparatu mowy, a w szczególności języka, warg i podniebienia. Ten rodzaj terapii jest całkowicie bezpieczny i bezbolesny, a do jej wykonania wykorzystuje się różne rodzaje prądów o niskim natężeniu.
ENMOT – Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego
ENMOT – Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego – elektro neuro mobilizacja obszaru twarzowego to autorska metoda stymulacji obwodowej. Jest, to jedna z metod, która wzmacnia całościową terapię logopedyczną. Stosowana jest u pacjentów:
- z zaburzeniami połykania,
- z problemami w artykulacji
- z asymetrią twarzy
- z trudnościami dyzartrycznymi
- z nadmiernym ślinotokiem
- dystrofią mięśni np. po udarach i wypadkach
- stosowana jest u osób z rzadkimi zespołami genetycznymi (SMA, SLA, DMD, SCA, zespół Moebiusa, Charge, Treachera Collinsa)
Metodę tą, można również wykorzystać u dzieci z – wadami wymowy, które oddychają nieprawidłowym, ustnym torem, – nie pionizują języka w spoczynku, a także w czasie połykania i mówienia